środa, 9 lipca 2014

REKOLEKCJE RYCERSTWA NIEPOKALANEJ DLA DOROSŁYCH


Temat: Ze św. Piotrem wierzymy w Syna Bożego


Czy św. Piotr, jeden z najważniejszych apostołów i pierwszy papież, może być wzorem w wierze dla nas, żyjących prawie 2 000 lat później? Uczestnicy rekolekcji Rycerstwa Niepokalanej w Harmężach przekonali się, że zdecydowanie tak.
W zeszłym roku wędrowaliśmy razem ze św. Piotrem za Jezusem, zaczynając od jego pierwszego powołania, a kończąc już po Zmartwychwstaniu, nad Jeziorem Galilejskim. Tym razem słuchaliśmy Słowa, które opowiadało o Piotrze jako przywódcy Kościoła w jego początkach, począwszy od Zesłania Ducha Świętego. Prowadzący rekolekcje o. dr Piotr Cuber za każdym razem konfrontował nas z rozważanym fragmentem Dziejów Apostolskich, wskazując, jak Słowo Boże odnosi się do naszego życia. Nie zabrakło trudnych pytań, często wymagających dłuższego rozważenia, zajrzenia w swoje własne życie. I na to był czas.
„Słowo Boże nie jest ograniczone miejscem ani czasem. Działa zawsze – tu i teraz” – mówił o. Piotr. Uczestnicy rekolekcji przyznają, że to prawda – głoszone na rekolekcjach Słowo trafiało głęboko w serce i zapadało w pamięć, nawet jeśli pokazywało, że droga chrześcijanina nie jest łatwa. Jedna z uczestniczek rekolekcji przyznaje: „Dotychczas nie miałam okazji tak wnikliwie przyjrzeć się św. Piotrowi. Dzięki tym rekolekcjom stał mi się bliższy, bardziej „ludzki”. Dostrzegłam, że przebył daleką drogę w swej wierze, w swoim przewodzeniu Kościołowi. Spędzony tutaj czas na pewno pomoże mi w szukaniu mojej własnej drogi w postępowaniu za Chrystusem w mojej codzienności, w mojej rodzinie, wspólnocie i Kościele”.
Kończy się czas rekolekcji, pora wracać do domów, wspólnot. Mamy nadzieję, że wszystko, co usłyszeliśmy i przeżyliśmy pogłębi i umocni naszą wiarę w Syna Bożego, a Niepokalana, św. Piotr i św. Maksymilian będą nas wspierać swoim wstawiennictwem.

kr

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz