środa, 19 maja 2010

WIOSENNY ZJAZD LIDERÓW MI


W dniach 14- 16 maja br. w Centrum św. Maksymiliana w Harmężach odbyło się czwarte już Spotkanie Liderów Rycerstwa Niepokalanej.

W sesji wzięło udział ponad 60 osób, przedstawicieli wspólnot MI z Południa Polski. Reprezentowane były wspólnoty MI z Bielska – Białej, Ciśca, Komorowic, Katowic, Krakowa - Mistrzejowic, Opola, Oświęcimia, Suchej Beskidzkiej, Radłowa, Wadowic, Woli, Zagórza, Żywca oraz przedstawiciele wspólnot działających przy klasztorach franciszkańskich prowincji krakowskiej. W spotkaniu wzięli udział Rycerze z: Dąbrowy Górniczej, Harmęż, Krakowa (wspólnota studencka), Krosna, Przemyśla, Rychwałdu, Szklarskiej Poręby. W spotkaniu wzięli udział kapłani zaangażowani w prowadzenie grup MI: o. Ryszard z Krakowa oraz o. Marek ze Szklarskiej Poręby,ks.Ryszard z Zagórza.
Podczas trzydniowego spotkania był czas na wspólną modlitwę, doświadczenie wspólnoty oraz na pogłębienie wiedzy z zakresu mariologii oraz duchowości kolbiańskiej. Po wysłuchaniu konferencji wstępnej o. Piotra Cubera OFMConv na temat kapłaństwa św. Maksymiliana, liderzy MI mieli okazję zapoznać się ze stanem prac nad piątym dogmatem Maryjnym, słuchając wykładu o. dr hab. Grzegorza Bartosika OFMConv (prof. UKSW, prodziekana wydziału teologicznego oraz przewodniczącego Polskiego Towarzystwa Mariologicznego). Ks. Jacek Pędziwiatr (asystent MI diecezji bielsko-żywieckiej i dyrektor radia diecezjalnego Anioł Beskidów) przedstawił prezentację multimedialną na temat Cudownego Medalika św. Katarzyny Labouré, przybliżając słuchaczom jego wymowę teologiczną. Kolejnym prelegentem był o. mgr lic. Paulin Sotowski OFMConv (wykładowca Pisma Świętego w WSD franciszkanów w Łodzi-Łagiewnikach, redaktor naczelny „Posłańca św. Antoniego z Padwy” i znawca duchowości św. Maksymiliana Kolbe), który podjął trudny - acz bardzo aktualny w związku z pojawiającymi się co jakiś czas w prasie atakami - temat: rzekomego antysemityzmu św. Maksymiliana.


W ostatnim dniu spotkania Misjonarki Niepokalanej Ojca Kolbego Siostry Antonella i Virginia przedstawiły naszym Rycerzom sposoby pracy stowarzyszenia MI w USA, Brazylii i Boliwii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz